lördag 12 februari 2011

  








Just nu behöver jag massor av positiv energi och här är en liten flicka som ger mig det. Igår när vi hämtade henne på polisens hundstall hette hon hund 13 och var nånstans mellan 2 - 6 år.
Idag  vet vi att hon heter Kajsa Bergqvist och är född 061219.
Vi hade namnet Millie som alternativ men eftersom hon lystrar till Kajsa så får det bli det. I morgon ska vi träffa några människor som kan berätta mer om hennes bakgrund. 
I juli i början på min cancerresa letade jag efter olika forum där jag kunde hitta information och träffa andra BC-drabbade, fastnade för http://www.cancersamtal.nu/ och http://cancertjejer.forum24.se/ . på cancersamtal.nu har jag hittat mycket information BRA ,och hoppades göra så på cancertjejernas sida också men där var det mest STRUL, har jag inte fått bekräftelsemail ens och har inte kunnat logga in. Har provat med 2 olika mailadresser och användarnamn, jag finns med som registrerad medlem men jag kommer inte in på sidan, SK*T, det går inte att maila adm. om man inte är inloggad. moment 22. Vet inte hur jag ska göra för att bli raderad som medlem, vill ju inte vara med om jag inte kan ta del av informationen på sidan.

Här ser ni min elefant hand det är nästan så man längtar efter den där förbannade strumpan. I dag har jag inte gjort många knop, handen så som den ser ut nu innebär ju begränsningar av vad jag kan göra. Tanken var att jag skulle börja måla taket i köket i helgen men det får bli längre fram.
Nu lägger vi vår energi på Kajsa så hon känner sig välkommen i familjen, hon har ett stort behov av närhet och vi försöker tillgodose det. Det är verkligen skillnad på allt från matskål till bajskorvar från när vi hade våra Goldisar.
På måndag ska jag träffa Lisbet Lindell, en bloggvän från Sjöbotrakten ska bli så kul.

3 kommentarer:

Unknown sa...

har fått mail från adm. på cancertjejer nu, hoppas det löser sig.

Boel sa...

Hej vilken fin liten Kajsa ni fått. Lite roligt att hon heter Kajsa, du förstår kanske vad jag menar.
Din hand är ju verkligen stor, underlättar nog lite med den förbannade strumpan.
Hälsar till er alla och ger er stora kramar från oss.
Kramen

Malin sa...

Vilken sötis :)
Verkar vara omständigt för dig att få en strumpa, här på NUS i Umeå fick jag strumpan direkt hos Onkologens sjukgymnast. Den är i och för sig som tjocka stödstrumpor och man får beställa en kraftigare som sys upp... Men att knalla ut därifrån med en preliminär strumpa var fantastiskt bra. Hoppas verkligen att du får hjälp snart!
Kram Malin