tisdag 29 mars 2011

En ny stjärna har tänts på vår himmel.

Lilla Mathea föddes i torsdags d. 24/3 så nu är jag bonusfarmor. Gläder mig till att träffa hela den lilla familjen.
Här hemma har målandet i köket stannat av men förhoppningsvis kommer vi igång igen i nästa vecka så det blir klart någongång, färgen är bestämd ska bara köra och köpa den.Nu går jag mest runt mig själv och flyttar på grejer.
Igår var vi 3 bröstcancer-tjejer i min bekantskapskrets som körde till Kivik för en kafekväll som BC-föreningen ordnade, vi bytte telefonnummer med andra medlemmar som bor i trakterna för att underlätta samkörning till evenemang i Kristianstad. Nästa vecka ska Lisbet och jag gå vidare i vår rehabilitering efter att vi nu är färdigbehandlade förutom den 5-åriga hormonbehandlingen, ska bli intressant. Kursen heter:
http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=217589  "Lära sig leva med cancer" är en kurs som omfattar 18 timmar fördelat på 8 tillfällen med både föreläsningar, samtal och praktiska övningar.
Det har inte blivit nåt gjort idag, var så sjukt trött så jag sov på soffan hela förmiddagen och har varit seg hela dagen. 
En ny stjärna har tänts på vår himmel, Linda somnade in i eftermiddags. har skickat en slant till hennes insamling till cancerfonden. http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=2219
Imorgon väntar först Rehabhuset på förmiddagen och bilprovningen på eftermiddagen.
Jag har inte använt min armstrumpa nu på några dagar, har hamnat i moment 22. Själva "armen" hjälper för ödemet i under&överarm men handen och fingrarna svullnar. När jag använder handsken blir svullnaden i fingrarna ännu värre, så det får nog bli en handske med fingrar så bara fingertopparna syns. Det får nog bli måtttagning imorgon. 

Inga kommentarer: