söndag 13 mars 2011

Träff i Torekov med cancerkärringar

Igår fm hämtade jag Lisbet i Bjärsjölagård och sen körde vi vidare mot Torekov och Solsidan. Det var bara 2:a gången vi träffades men liksom vid vårt 1:a möte i Sjöbo så snackade vi hela tiden under de 2 timmarna det tog att köra snett över Skåne. Under eftermiddagen och kvällen var vi ca 10 kvinnor från olika delar av Sverige bl.a. Mora, Borlänge (Eslöv), Stockholm, Helsingborg, Laholm och vi från vår lilla hörna som träffades för att prata och ha trevligt.
Efter en god skaldjursoppa gick dom  som ville ner till havet och letade strandfynd jag var bland dom men hittade inga skatter. Många goda skratt blandades med eftertanke, ljus och foto på de 3 tjejer som inte längre är med var iordningställt på ett litet minnesbord.
Jag har helt klart fått vänner för livet bland dessa kvinnor, när vi körde hemåt vi 22-tiden, kontaterade vi snabbt att Torekov är svårt att hitta ut ur när det är mörkt men efter diverse irrfärder så bar det hemåt. Var och lämnade av en av deltagarna i Eslöv och vidare mot Bjärsjölagård. Hemma igen vi 24, men då behövde jag en stund att varva ner efter dagens intryck så klockan var nog 2 innan jag gick till sängs.
Nu ska jag börja plocka ihop vad jag behöver ha med mig till Lydiagården, kör hemifrån kl 3 och kommer hem fredag eftermiddag. Har inte varit ute på egna äventyr så många dagar på över 20 år.

Inga kommentarer: