söndag 13 mars 2011

Sitter på Lydiagården och bloggar.

Idag när jag körde de 6 milen hit till Höör, hade jag fjärilar i magen. En efter en droppade in och den här veckan är vi 11 kvinnor som ska göra ett avstamp i vår cancerresa. Har ett fint rum med stort badrum och telefon på rummet. Ikväll har vi bekantat oss med varandra skrivit en kort presentation ätit en god middag och gjort en rundvandring på huset. 9 av kvinnorna kommer från Skåne, 1 fr. Jönköping  och 1 fr. Gotland . Vi är i varierande åldrar de yngsta skulle jag tippa är runt 40 år och de äldsta är pensionärer. Vi kommer säkert att ha riktigt roligt och det verkar som om alla är öppna och trevliga.
kl 9 kommer en ssk och har ett enskilt samtal med mig, föreläsningarna i morgon startar strax efter 10.
Är stolt över mig själv som lyckades koppla upp mig på det trådlösa nätverket alldeles själv så jag kan hålla mig underrättad om livet utanför Lydiagården. Det blir nog inte så mycket datatid på dagarna, men det kan vara skönt att varva ner en stund innan man lägger sig. Jag tog inte vin till maten idag, tänk om jag går vilse det är ju inte så bra 1:a kvällen men imorgon kan det nog bli ett glas.

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Kommer såväl ihåg känslan, du kommer få en toppen vecka.

Kramar från Lisbet

ps. Tack för igår ds.