lördag 5 mars 2011

Port-a-cath - farväl!! på måndag ska den ut,

På måndag ska jag åka till CSK, Kristianstad för att få "porten" borttagen, Den blev inopererad 1 juli 2010 och nu drygt 8 månader senare ska den tas bort, den  har använts bl.a när jag fått mina cellgifter. Den har också använts när jag var inlagd, till droppet och vid provtagningar. Men nu ska den bort och det ser jag fram emot eller..Nej.
Det känns lite sådär att kniven ska fram och att den kanske "växt" fast så saxen också behövs. Doktorn som satte in den var hårdhänt, samma doktor ska ta ut den....hoppas han är snällare nu. Ska be om riktigt mycket bedövning - annars åker jag hem igen, nej det gör jag väl inte men...

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Det kommer säkert gå jättebra, dansken är duktig så du ska se att det inte kommer kännas ens ;)
Kram!