tisdag 1 mars 2011

Tankar om livet och döden.

Hade svårt att somna igår låg och tänkte på Lisa och alla fina stunder jag haft med henne. Mammas tös!!
Våra 3 andra Golden: Chessy, Bettan & Bianca var också så fina personligheter saknar naturligtvis dom med.
Jag tänkte på min pappa som gick bort 2002,jag har på nåt vis kontakt med honom, han tycker inte om att jag ligger sömnlös och tänker på honom eftersom jag behöver tiden till sömn. Han tycker att jag ska tänka på de som gått vidare på dagtid. När jag ligger sömnlös ska jag tänka på dom som lever och vad som varit positivt för dom under dagen. För då är det lättare att somna. Detta har han vid flera tillfällen gjort väldigt klart för mig. Han var en mycket klok man min pappa. Känns bra att ha en vägvisare.
Jag var inne och hämtade Livsarkivet för ett tag sen, ska fylla i det så att  mina nära och kära vet, sen blir det ju deras beslut om det blir aktuellt. Det är tunga grejer så jag får nog ta det bitvis men jag tycker samtidigt det är viktigt att man skriver ner speciellt om man som jag haft cancern på besök, Kommer den på besök igen vet jag inte om kraften finns att ta tag i besluten. Nu blev det lite deppigt men så är livet.
Men imorgon är en annan dag, eller var det inte så Krister Björkman sjöng en gång i tiden??  Då ska jag på födelsedagsfika på Musteriet, Caroline fyller år. Älskar kakor!!

Inga kommentarer: