måndag 28 mars 2011

Jaha, då är man 50 basst.

Då är den lilla semestern slut, torsdagen tillbringades till stora delar i bilen när vi förflyttade oss de 64 milen till Ekerö och Stockholm. Lotta & Maria bjöd på god lasagne när vi kom upp dit. Under kvällen smiddes planerna för resten av helgen.
Fredagen tillbingade vi till stor del inne i centrala Stockholm där otaliga butiker besöktes. Men rackarens vad det var kallt, blev till att inhandla en mössa till min kalla skalle. denna fredag bjöd på alla slags väder.
När Sven anslöt till hemmet åt vi god rökt lax från Blekinge, mycket gott.
Lördag och födelsedag, jag ville bara ta det lugnt hela dagen och det gjorde jag också tog till och med en middagslur, -så skönt.
Blev lite presenter också och det blev jag naturligtvis glad för. Rosor, tröja och sjal från Wallmans, Silversmycke och blommor från Göteborg, tösernas present kommer senare, Tor Erik  hittade ett fint databord till mig.
David och Angelica anslöt vid 19-tiden med famnen full av tulpaner, och vi skålade i champagne. Lotta och Tor Erik hade kockat under eftermiddagen, Hasselbackspotatis, Rådjur-sadel med alla tillbehör. Mycket gott!!
TACK FÖR NI GJORDE MIN DAG PRECIS SOM JAG VILLE HA DEN, LUGN OCH STILLA.
Vi skickade iväg 3 ljuslyktor över en mörk Stockholmshimmel, earth hour inföll samtidigt med min dag.
Söndag morgon och dags för hemresa, vi hade på förväg planarat in ett besök hos min systerdotter och hennes sambo i deras nyköpta hus i Tyresö. där blev det en snabbfika + att Jane, Robin och jag tuktade äppelträdet lite. Kosan styrdes mot Skåne och vi var hemma strax efter 19:30  idag blir det tvätt och undanplockning av grejer.
Ikväll är det snackekväll i Kivik som bröstcancerföreningen Victoria ordnar, dit ska jag och två vänner köra.
Nu har jag bara 1 cellgiftsrand kvar på mina fingernaglar så om så där 3 veckor ska dom börja se normala ut igen. Tånaglarna vill jag inte prata om.....
Min sjukskrivning låg i posten när vi kom hem, den 26 april börjar jag jobba 25% , sen trappar jag upp efter hand för att vara i fullt arbete efter den 17 juli. innan dess ska jag på mammografi i juni.
Idag tänker jag på Linda, hon har det så jobbigt. Hoppas på snar lindring. http://lindaskriver.blogspot.com/

Inga kommentarer: