tisdag 4 oktober 2011

Vem är det jag försöker fly ifrån?

 I morse kändes min himmel riktigt mörk och grå, då kom jag på att jag genom att jobba som en galning både natt och dag håller jag mina tankar  igång och tillåter inte de mörka tankarna komma fram i ljuset. Det gör mig så ledsen och arg att den här jävla sjukdomen och rädslan för att den ska komma tillbaka skuggar mitt liv. Men jag är medveten om problemet och jobbar med det.

Jag har tagit semester 2 nätter den här veckan, så mitt nästa nattpass är om 1½ vecka. Men jobbar i Kivik på dagarna.

Har varit i Kristianstad idag, Lisbet skulle till CSK och jag hängde på. Passade på att lämna lite äpple på cytostatikamottagningen och lämnade in min hälsodeklaration på dag-op. Hade samtal med en operation-sköterska om operationen. Nu är det mindre än 4 veckor kvar, den 31:e är det dags. Det ska bli skönt att få  operationen gjord.
När vi var klara på CSK träffade vi Juliana som vi lärde känna på kursen "leva med cancer". Vi åkte till ett kafe och tog en fika, där köpte jag en Killevipp, det är en maräng-bulle med massor av grädde i mitten. Riktigt smarrig.

Lisbet släppte av mig i Degeberga vid 4-tiden, när jag stod på parkeringen ringde telefonen, det var från CSK - i juni skickades en remiss för en undersökning jag ska göra och det fanns ett återbud imorgon eftermiddag. Det blir en ½ - dag på musteriet innan jag kör vidare mot Kristianstad vid 12-tiden. Men det ska bli skönt att ha den undersökningen överstökad innan operationen.

Inga kommentarer: