onsdag 19 oktober 2011

Jag mår bra, och räknar ner dagarna till op.

Vi håller på med plockningen av de sena sorterna nu, snart är även denna plocknings-säsong över. Nere i trädgården och besöksmålen gör vi en höststädning  innan det är dags att stänga trädgårdarna för vintern.
Nu har jag uppfyllt "karensen" för att kunna få sjukpenning enligt normalnivån (80%) igen, men jag ska ringa och kolla med min handläggare för säkerhets skull.
Fick  2 paket i posten idag, det 1:a från min lillasyster Boel som har virkat en rosa / svart mössa och öronvärmare till mig. Så glad och överraskad jag blev, invigde den ikväll på fotbollsträningen  så go o varm. :)  nu när jag jobbar mycket hinner jag inte vara så social med telefonsamtal till nära och kära men i eftermiddags ringde jag henne. Hoppas jag är förlåten, jag har ju varit borta från jobb så länge och glömmer mig själv ibland.
I den 2:a paketen låg det 10 st gröna band från Gynsam, De av tjejerna i damlaget som spelade fotboll med A. kommer att få varsitt band av mig. Vi är många som OFTA tänker på A.
Nu är min jacka smyckad med 3 band i olika färger, Rosa - Bröst / Grön - Gyn. / Blå - Prostata.
Just nu (idag) mår jag bra och känner mig lugn inför den stundande operationen den 31:e. Men kommer att be om så mycket premedicinering som möjligt så jag inte får panik när dom börjar greja med mej . Mådde ju skit senast jag var hos tandläkaren, tårarna sprutade och hjärtat rusade bara dom skulle lägga bedövning, tror det var nån form av ångestattack. Men vet inte -  har inte varit med om det varken innan eller efter.
Har min egen teori om varför det blev så, tror det hade blivit FÖR MYCKET  helt enkelt och bägaren rann över.
Tydligen har min insändare som jag skickat till ett stort antal skånska dagtidningar publicerats i Skånskan idag.   Det gillar jag!!
När politikerna kommer med stolleprov , så engagerar jag mig i  sådana här "projekt" som Lydiagården och cancerehabilitering. Och om jag engagerar mig så gör jag det fullt ut, har svårt att gå in i nåt på halvfart.
I somras skrev jag i något inlägg att jag trots att jag jobbade mer än heltid  fattades 10-15% av mitt gamla jag.
Dom 10-15% har jag hittat nu och dom lägger jag på att försöka förändra politikernas beslut. Om jag så ska stånga mig blodig.

2 kommentarer:

Karin sa...

Så skönt att du är 100% Carin igen ! Hoppas du kan hålla modet uppe hela vägen fram till operationen, men med dina välfyllda dagar och all frisk luft finns ju förutsättningar för det.

Ha det bra bland äpplena !

Anonym sa...

Om det är till tröst så får jag ALLTID panik hos tandläkaren så du är inte ensam.
Hoppas att operationen går bra och att du hämtar dig snart.
Styrkekramar från Tali