fredag 28 oktober 2011

Titta 10 kr, Känn 20 kr.

Onsdagens eftermiddag tillbringade jag i Kivik och på kvällen tittade jag på Rosa Bandet.
Sista torsdagen i oktober är det Mikaelimarknad i Tomelilla. Vi i Bröstcancerföreningen Viktoria, Östra Skåne var på plats för att sälja Rosa Bandet - grejer. och naturligtvis samla namn till Lydiagården. Försäljningen gick utmärkt, vi hade en jämn ström av kunder hela dagen. Och väldigt många nya namn på våra listor blev det också.
 Jag hade tagit med en av mina proteser. Den låg i sin Rosa ask. Är det marknad så är det och jag är lite galen..... så vi skrev TITTA 10 kr, KÄNN 20 kr. Tror vi drog in 400 kronor till Bröstcancerforskningen på min löstutte. Vår lokala tidning kom förbi vårt stånd, och idag så står det i artikeln om marknaden om oss och att vi visade bröstet. Det var det närmaste man kom lättklätt.
 Fick positiv respons från flera marknadsbesökare som hört mig på radion  10:30 -11:00   11:00 - 11:30 
11:30 - 12:00 dom tyckte att det lät bra och förstod om jag var nervös. Och att vi lät så äkta i våra berättelser.
Vi packade ihop vid 4-tiden för att vara med på manifestationen i Kristianstad, det regnade lätt så vi var en liten skara som samlades på Lilla torg för att tända marschaller.
Idag har jag gjort min sista arbetsdag i Kivik på ett tag, eftersom jag ska opereras på måndag. Jag ska anmäla mig i kassan kl. 07:00 så taxin är och hämtar mig 05:35 på måndag-morgon. Det blir nog känslosamt på måndag, men det här är en "positiv" operation som jag velat ha gjord sen operationen då dom tog bort tumören.
Nu väntar jobb 2 nätter, klippning imorgon och ett besök på Röda Korsets vesper på söndag där jag ska prata i 5-10 minuter om Lydiagården och cancerrehabilitering. Jag ska INTE hålla föredrag - som det står i dagens tidning det ska en kvinna som kommer från "Läkare utan gränser" göra. Men förhoppningsvis kommer jag att få ihop fler namn.

1 kommentar:

Malin sa...

Vad duktig du är! Beundrar ditt mod!! Nu har jag inte hört dig i radion men är övertygad om att du var super :)
All lycka till dig på måndag! Hoppas jag hinner läsa hur det gick innan jag läggs in för op den 9/11. Äääntligen :)
Kram från Umeå och Gladilivet <3