måndag 24 oktober 2011

Radio Kristianstad på onsdag.

Ska försöka tänka efter före på onsdag när jag sitter med i studion i Radio Kristianstad, "Förmiddag med Helen Persson". 10:30 - 12:00  inför Rosa Bandet-galan på kvällen. Har fått det bekräftat idag.  Jag och Ing-Marie som också är en BC drabbad kvinna ska berätta lite om hur vi hanterat vår BC, blir förhoppningsvis en del prat om vikten av bra Rehabilitering  och Lydiagården - det "brinner" jag för.
Ska skriva ihop lite stolpar  i morgon så jag inte helt tappar tråden.
Idag avslutade vi plockningen ute i odlingen, nu är det kanske nån timmes jobb kvar på träden inne i trädgårdarna sen är plockningssäsongen över för den här gången. Vi har blivit lovade tårta till fikat i morgon. Men innan dess är det "trädgårdstjänst" tror det blir att skyffla jord till "Hasselmus-lunden".
Vecka 46 ska jag ha  behandling  med "manuellt lymfdränage", Kerstin min sjukgymnast har bokat in mig flera dagar efter varandra. Det blir massage - bandagering, massage - bandagering, massage - bandagering , tills man uppnått ett önskat resultat. Bandageringen görs stramt och efter en viss teknik som gör att lymfvätskan tvingas uppåt mot kvarvarande fungerande körtlar.
 Förhoppningsvis blir min arm någon cm mindre efter behandlingen, vi ska göra en ny mätning och beställa nya armstrumpor när  vi är klara.

Inga kommentarer: