söndag 24 juli 2011

Vem har "alla hästarna i stallet" egentligen??

Torsdag spöregnade det nog i hela skåne, jag avslutade jobbet i Kivik vid lunch och delar av familjen körde till Ikea där vi handlade lite grejer till köket. Nu visade det sig att jag inte var tillräckligt observant när jag plockade i hyllorna, fick med mig ett väggskåp istället för bänkskåp och hyllplanen jag köpte var för långa. Väggskåpet kan vi nog ha nytta av ändå och hyllplanen sågade vi av med sticksågen.
På fredagen var jag utrustad med regnställ och gummistövlar när jag gav mig iväg till odlingen upp på "berget". Det var i stort sett uppehållsväder fram till frukost men sen började det småregna lite och mina handskar blev våta vilket i sin tur gjorde att min kompressionshandske blev våt , som i sin tur gjorde att min kompressionsarm blev våt. Så jag behöver helt klart fler strumpor så jag kan byta till en torr när det behövs, annars är standard att man får 2 st / halvår. Utslagen i armvecket hade minskat i storlek och var nästan försvunna,  behövde kanske lite vatten ;).  Nu var det 18 grader varmt ute så då fungerade det ändå. Kan ju bli problem när temperaturen sjunker och daggen ligger kvar. Funderade när jag gick där blöt i stövlarna och riktigt skitig om jag  "har alla hästarna i stallet" med det är så härligt att gå där i regn och gyttja för man känner att man lever ända in i minsta cell. Jobbade fram till eftermiddagskaffet, då var jag klar med gallringen av Greeensleve.
Jag hade precis kommit hem när den första rapporten om sprängningen i centrala Oslo kom och senare fick vi även rapporter om att skott hade avlossats på AUF sommarläger på Utöya. Ingen trodde väl i sin vildaste fantasi  att det skulle vara någon enskild person som under lång tid planerat detta. SICKEN TULLING !! På lördagsmorgonen fick vi reda på att minst 80 personer var skjutna och då konstaterade jag att alla Anders Breiviks "hästar måste ha rymt från stallet" , detta är helt jävla ofattbart!!
Här är en länk till en blogg från en av personerna som var på Utöya under massakern.   Helvetet på utöya
Har jobbat på mitt LSS - jobb i helgen, har varit trångt med folk så jag har jobbat 2 x-a pass där också.
I morgon ska jag träffa  K, hon är mitt i sin strålbehandling det är länge sen vi sågs har mest blivit sms, men i morgon ska det bli av. Vi tar bussen till Lund.
Sen blir det jobb i Kivik igen från tisdag.

Inga kommentarer: