onsdag 13 juli 2011

Klar med arbetsträningen - fullt ös fr o.m. måndag

Igår var en magisk kväll i Sövde amfiteater, The Ark var på besök för första och sista gången eftersom detta är en avskedsturne´. Goa baguetter och trevligt sällskap med massa tryck i musiken, bättre kan det knappast bli.
Är klar med min arbetsträning på Kiviks musteri och nästa vecka börjar jag jobba på riktigt, tis-ons. i trädgården och  kan då jag vara tillgänglig för folket i odlingen mån, tors-fre. när det behövs. Tippar att jag kommer att jobba 25-30 timmar/ vecka där + mina nätter. Blir 150% jobb , men eftersom nätterna är jour så tycker jag det fungerar, eller det gjorde det förr och då gör det säkert det nu med. Tar dock ut  4 semesternätter/månad så länge jag har semester att plocka ut.
Ska bli skönt att slippa försäkringskassan..................men ska ringa min handläggare på fredag och stämma av lite grejer.
Vi har lite ont om folk på mitt nattjobb oxå , känner att jag kan ta nån tur där med om det kniper.
Vet inte varför jag har sån energi, men det är härligt och jag vill bara jobba, jobba, jobba men har ju ett helt år att ta igen.
Imorgonbitti efter min journatt ska jag sticka till rehabhuset och träna lite, sen är det marknad i Tomelilla så det blir nog ett besök där  om inte det utlovade regnet kommer.
På måndag ska "tuttgänget" träffas igen , denna gången blir det i Höör ser så fram emot måndag.
Fick ytterligare en god nyhet i eftermiddag, en av tjejerna som jag träffade på Lydiagården ska snart flytta till Simrishamn och då kan vi ses ofta, Längtar!!
Tor Erik får ta mycket av marktjänsten när jag är iväg men han är så duktig och väldigt ofta, nästan alltid är det han som fixar maten.

1 kommentar:

Karin sa...

Vad härligt, jag blir glad av din energi och det är så skönt att du är på g !

Kram,