måndag 25 juli 2011

Besök på strålningen idag.

Åkte med en vän till Lund idag, hon får just nu strålbehandling mot BC. Vi har inte träffats på en stund så vi hade mycket att prata om.Orkidee´n som jag gav tjejerna vid min "apparat" när jag slutade min strålning stod kvar, för tillfället utan blommor.
Tillbaka i Tomelilla blev det ett besök i sportaffären för inköp av regnställ och ett besök hos sjukgymnasten på Rehabhuset. På något vis får vi försöka lösa det här med att min kompressionsarm/hanske blir blöt men både hon och jag ska försöka fundera ut något som kan fungera. Föreslog på skämt att jag ska använda sådana här handskar som vetrinärerna stoppar i bakändan på kor och hästar.
För det är väl som man säger "nöden har ingen lag".  Jag får väl komma på något bättre och mer rumsrent.
Nu väntar 2 dagars trädgårdsarbete, förhoppningsvis i rosa arbetskläder och inte i regnställ.

Inga kommentarer: