fredag 15 juli 2011

Fri från försäkringskassans käftar efter 1 år, 1 månad & 10 dagar. ÄNTLIGEN!!!!

Långledig ända till tisdag, Nu har jag "minisemester " från nattjobbet och är ledig en hel vecka. Tisdag - onsdag - torsdag ska jag till Kivik och rensa ogräs, och gallra äpple.
Men i helgen ska jag njuta av att äntligen efter en ruggigt lång sjukskrivning äntligen vara fullt friskskriven,  nu kan jag jobba som jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill.  Ska jag se till att vara frisk i X-antal dagar så jag kommer förbi karensen och kan återfå sjukpenning enligt normalnivån. Kan ju vara bra att ha när jag ska opereras senare i höst. Ska ansöka om högriskskydd från kassan, samt efterlysa beslutet om hurvida min sjukdom har varit allvarlig?!?! får jag negativt besked överklagar jag , bara för att jag kan.......
I morgon är det loppis i byn, brukar vara ett skådespel när hugade köpare ska lasta de gamla möblerna i allför små fordon. vi brukar sitta på terassen och njuta av kaffet samtidigt som detta försigår utanför vår häck. Söndag blir det födelsedagskalas x 3 hos min syster.

3 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Grattis till friskskrivningen, nu är vi på andra sidan skitcancern, här ska vi stanna!!!

Kramar från Lisbet

Carin sa...

Klart vi ska Lisbet, Kram

Karin sa...

Stort grattis !!
Hoppas nu att många med små bilar köper skåp imorgon så ni får lite show !

Kram !