torsdag 21 juli 2011

Regn och rusk är bra men......nu räcker det.

Idag var planen att jag skulle gallra äpple hela dagen, men regnet satte stopp för planerna jag hade förvisso en  regnjacka som höll tätt men jag avbröt till lunch. Då var jag våt upp till knäna och sur i skorna.
 Gör ett nytt försök i morgon, utrustar mig med komplett regnställ och gummistövlar i morgon (grejerna låg i den andra bilen).
Nu blev det istället en tur till Ikea i Malmö där en del smågrejer inhandlades och 2 nya skåpstommar till köket, så det blir till att skruva i helgen. Om det inte blir i morgon.
Regnet bara öser ner och det är tvivelaktigt om det blir jobb i morgon bitti. Nu har det börjat åska också. Gillar inte när det åskar men det är ett vackert skådespel när blixtarna far över himlen.
Har 3 små röda prickar i armvecket som ser irriterade ut skulle inte förvåna mig det minsta om jag åker på nån mindre trevlig infektion. Sårtvättar och håller koll på det, det finns ju inte så många lymfkörtlar som kan ta hand om det på den sidan.

1 kommentar:

Karin sa...

Skönt att du kan anpassa äpplejobbet lite efter väderleken. Då hinner kanske prickarna försvinna innnan du angriper vegetationen igen !

Här regnar det också nu, men ingen åska tack o lov !