tisdag 5 juli 2011

Intensiv helg i Norge, tillbaka på jobb måndag morgon.

I fredags vid 1-tiden började vi resan norrut efter att vi lämnat Kajsa hos svärmor och Tessi på jobbet. med 67 mil framför oss hade vi laddat med vätska, frukt och tidningar. 5 mil innan Göteborg började köerna, vi satt 2 timmar i nästan stillastående kö. Fy va drygt. Stugan vi bodde i låg på en camping vid Årnes, den var väl typ  8 kvm stor och innehöll 1 kylskåp, kokplatta, 4 st 180 sängar, 4 stolar och 1 bord. Tror nästan att tösernas lekstuga var större. Vi 3 damer knöka ihop oss i sängarna men Tor Erik fick lägga ner madrassen på golvet. Madrasserna var inte av den tjocka varianten så jag kände alla bräderna, icke skönt!!
Under lördagen  hälsade vi på hos Stig & Ingrid, hjälpte vi till lite med dukningen och besökte "Strömmen storsenter".
Kvällen i stugan tillbringade vi med kortspel och korsord.
Kl 11 söndag förmiddag var det då dags för helgens höjdpunkt, MATHEA LÖKKEN, hon sov som en stock när hon döptes. Dopfesten var i trädgården hos Matheas farmor där det fanns ett stort tält uppsatt. Matheas mormor hade fixat med maten, kolt bord. Vi hade en superfin eftermiddag men vid ½ 7 började vi resan hemåt igen. Nu var det inga köer och vi var hemma vid ½ 2.
Måndag morgon vid 9-tiden var jag på plats i Kivik, ingen ökad svullnad & inte ökad smärta i armen.
Töserna är ute och kör, från minsta ärende till större utflykter.
Jobbar 5 nätter denna veckan, och i morse gick jag hem.( 58 min.) De dagar jag inte ska vidare till Kivik har jag tänkt gå hem från jobbet på morgonen om det finns någon som vill skjutsa mig ner dit, oftast är det lugnt för vinden. Regnar det eller är dåligt väder så finns det en buss som går 8:15
Min kalender börjar fyllas på med aktiviteter och det känns härligt.
Vet inte än när min bröstoperation blir men det bör ju bli inom vårdgarantin, det är väl 3 månader?
Nu tror jag att jag blivit nojjig för jag var ju hos doktorn d.22/6, men det är något knöligt i vänsterbröstet på 2  ställe dessutom. Mest troligt nån körtel men.....ÅHH jag blir tokig, varför kände jag inte dom innan läkarbesöket?? och varför såg man inte det på mammografin??  Därför hoppas jag att operationen blir snart så jag får veta vad det är, tror ju inte det är nåt farligt. Så jag vill inte ringa, eller vill jag det.....avvaktar.

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Intensivt hos er med :)

Saknar dig med, mån, tis eller onsdag nästa vecka kan jag, har du nåt ledigt då?

Kramar från Lisbet