tisdag 19 juli 2011

Hitta balansen och guldkornen i tillvaron

Min lediga måndag tillbringade jag till stora delar i Höör, vi var ett gäng "cancertjejer" från ett internetforum som jag är med i som träffades. Vi åt en god vegetarisk lasagne satt och snackade från 13-21. Där kan vi dela både positiva och negativa tankar och bekymmer utan att det känns jobbigt, alla har vi varit fast i skiten. Vi pratade mycket om för och nackdelar med rekonstruktion av bröst och olika tekniker man använder.
 När jag kom hem hade maken och hans medhjälpare lagt golvet i köket. Det blev superfint!!  Nu ska en del av kökskåpen tillbaka på plats, de flesta är redan klara. Behöver dock köra in till IKEA och komplettera lite, kanske det blir i helgen.
Tar ut 2 semester-nätter denna vecka så att jag i lugn och ro kan koncentrera mig på Kiviksjobbet mitt i veckan.
Idag har vi försökt hitta skugga när vi jobbat eftersom det är så varmt.Inte helt lätt när man rensar ogräs på en parkering.  ;-)  Vattenflaskan fylls ständigt på i värmen. Har lite känningar i armen nu ikväll men hoppas det släpper.
Haft ett snack med Försäkringskassan idag, ansökte om sjukpeng enligt normalnivån 80% eftersom JAG anser jag haft en allvarlig sjukdom, nu skulle min handläggare påminna den som beslutar igen. Även om jag är friskskriven just nu så har det betydelse om jag blir sjuk igen. Får då bara 75%  Jag måste vara frisk 90 dagar innan jag får full sjukpeng igen, med tanke på min förestående operation som är ett led i att jag i framtiden reducerar risken att få cancer i det andra bröstet,  får jag då hoppas det blir efter 17 oktober. Då hinner jag med äppelplockningen också. Om kassan godkänner min ansökan finns inte karensdagarna.
Har varit och sett Harry Potter ikväll, läste böckerna för längesen och hade nog glömt det mesta men vissa grejer kom jag ihåg.
Töserna är iväg på Kiviks marknad, i år har jag lyckats undvika alla marknaderna och det är riktigt skönt.
Nu sitter maken och jag och lyssnar på Björn Afzelius och dricker vin på terassen. Det är en härlig sommarkväll men det börjar dra i ögonlocken ska vara på jobb i morgonbitti kl 07:00

2 kommentarer:

Mitt 4de liv sa...

Men Carin, vad kom ni fram till i bröstfrågan? *NYFIKEN*

Härliga kvällar! Björn, maken o vin låter väldigt trevligt :)
Kram!

Karin sa...

Hejar på dig mot Försäkringskassan.. hoppas du kan bana väg så att bröstcancer blir en "allvarlig sjukdom"" tror alla som haft/har den tycker det iallafall..

Det låter som du har sköna sommardagar - Fortsätt !!

Kram