måndag 28 november 2011

Uppe med tuppen, mot Kristianstad -----> CSK & Bröstmottagningen

Hade sjukresa upp i morse och var vid bröstmottagningen när dom öppnade. Dom hade fullt upp men skulle trycka in mig, så jag satte mig ute vid huvudentren och väntade, läste tidning, väntade, drack kaffe, väntade...så blev det äntligen min tur. Doktorn såg lite bekymrad ut när han märkte hur stor del av bröstet som är infekterat. Det kommer att ta lång tid att läka ut, hur lång vet jag inte. Jag kommer att vara helt sjukskriven hela december också. Penicillinkuren som jag egentligen skulle sluta med på onsdag fortsätter tillsvidare, tar 2 tabl. x 3./dag, nu har han skrivit ut 200 nya piller så det är nog tänkt att jag ska medicinera ett bra tag framöver.
Det gjorde inte så vansinnigt ont idag när dom tömde och spolade som det gjorde igår. Fått såret omlagt och  hoppas det sitter tills på onsdag, för det var inget vacker att titta på.
 Ska på återbesök hos bröstsköterskan onsdag & fredag. Återbesök hos doktorn på tisdag.
Tor Erik hade putsat alla fönsterna både in o utsidor när jag kom hem.Blev så fint, nu kan jag pilla lite med blommorna och kanske sätta upp ljusstakar och hänga stjärnor i fönsterna innan helgen, men det får bli om jag orkar.
Jag ångrar absolut INTE att jag opererade mig. Den här gången hamnade jag i infektionsbåten, så jag får ro den i land. Kunde jag ro cancerbåten jag hamnade i iland så känns detta som en lättare rodd.

Inga kommentarer: