söndag 27 november 2011

Ont ska med ont fördrivas

Lördag kväll blev det först blått sen gick det hål vid bröstvårtan där det hela tiden innan sett riktigt bra ut. Det träckte ut var och jag försökte hålla rent med sterila kompresser. Det kvittade var på bröstet jag tryckte vid armhålan eller vid nyckelbenet så kom det ut rejält med gul gegga. Fick rådet av en kär vän att åka upp till akuten om det fortfarande var rött och geggigt söndag morgon. Sov kanske 3 timmar inatt och när jag vaknade var det lika illa. Så det blev en ny Kristianstad tur, efter några timmars väntan på doktorn så blev det bestämt att såret skulle öppnas upp och spolas rent. :(  Det var riktigt jävligt!!!! fick en snabbverkande morfinpilla men vet i tusan om den hjälpte på smärtan men blev snurrig en liten stund. Det kan vara att jag höll på att svimma för huvudändan åkte ner  och fotändan upp. Tydligen var där rejält med gojja, - och det finns mer. Spolades rent och såret omlagt. Så tydligen måste jag utstå samma smärta igen - fy fan!! Doktorn kom inom och beklagade att han hade plågat mig, samtidigt sa han att man ibland gjorde sådana här bwhandlingar under narkos, vågar man hoppas på det??
Återbesök på mottagningen måndag morgon. Efter morfinpillan fick jag inte köra bil så min tanke var sjukresa hem idag och sjukresa upp i morgon bitti. Men servicen på sjukresor är inte den bästa, skulle vänta 3 timmar för en bil hem.(19:00) och bli hämtad i morgon 04:35. Avbokade hemresan och Tor Erik och Tessi kom och hämtade mig, resan upp i morgon blir 06:35 istället eftersom jag inte godkände den 1:a tiden jag fick.
Nu ska jag bara överleva till i morgonbitti så jag kan träffa de läkarna och sköterskorna jag är van vid. Har tatt en Tramadol, tänker hoppa in i duschen sen ska jag lägga mig. SKIT !!!!

Inga kommentarer: