tisdag 22 november 2011

Tjosan hejsan !!

Igår när jag förberedde Malmö turen ringde dom från Malmö Fria tidning och ville göra en intervju om Lydiagården och namnlistorna. Eftersom jag nästan stod klar till att köra så bestämde vi träff på Nöjesteatern där journalisten även kunde träffa Maud, överläkare och verksamhetschef på Lydiagården. Efter intervju och fotografering delade vi ut information, samlade namn och pratade med folk om cancerrehabilitering. Platserna vi fått var hur bra som helst -mitt i salongen. Det bjöds på ett blandat program med många skratt. Efter föreställningen blev vi av med en i vårt sällskap, plötsligt dök hon upp med Magnus Härenstam och imitatören Anders Mårtensson. Dom behövde skjuts till sitt hotell. JAHA!!!!
Eftersom jag är ganska vilse i Malmö och troligen dom också (Stockholmare) så blev det Maud som eskorterade dom dit. 
Idag när jag berättade historien för min mamma så berättar hon att Magnus Härenstam som barn bodde i Tomelilla, hans mamma var lärare och dom bodde i samma lägenhet som min mamma bor i nu. Hon berättade också att han tydligen var nära att drunkna i Välabäcken.
Har gått lite på "efterrus" från gårdagen hela dagen. Men de 2 "grabbarna" vid sceningången var onekligen lite speciellt. 
Känner mig mycket piggare även om penicillinet tröttar ut, men känner och ser att infektionen blir bättre. 
Har haft kontakt med min lymfterapeut, vi ska börja behandlingen när min penicillinkur är slut och jag får klartecken från doktorn. Detta innebär att jag troligen måste förlänga sjukskrivningen, lite svårt att jobba bandagerad.Bandageringen upprepas minst 5 gånger under en 14-dagars period, och ska helst sitta kvar mellan behandlingarna. Tror att det är så men inte helt säker. Efter behandlingen som förhoppningsvis innebär att svullnaden blir mindre ska vi mäta armen igen enligt ett speciellt schema och beställa nya förhoppningsvis tajtare strumpor.

1 kommentar:

Tina sa...

Men usch din stackare vad du går igenom. nu hoppas vi verkligen att dins svullnad går ner och att du börjar må bättre. Det var en rejäl linda du har....hoppas, hoppas så att du slipper smärta. Kram och du är tuff som gör detta. Styrkekram till dig!