lördag 12 november 2011

INGEN FARA , det är ingen cancer, "bara" en infektion

Läkningen såg bra ut i början av veckan, men onsdag-torsdag någon gång började det bli aningen svullet och  har vätskat sig lite. Fredag eftermiddag började jag få ont och en liten del av ärret var geggigt. Efter samtal med sjukvårdsupplysningen så körde jag och tjejerna till CSK i Kristianstad (Tor Erik jobbade) väl uppe vid 18-tiden gick töserna en sväng till Mc Donalds medan jag satt och väntade. Det var ont om kirurger och mycket "uppe på huset" så väntan blev lång. Mina blodprover såg okej ut men allt tyder på att bröstvårtan inte "klarade" flytten och att jag fått en infektion i bröstet. Fick utskrivet pencillin och vi åkte hemåt  klockan 3. om det blir värre eller jag får feber under helgen ska jag tillbaks till CSK, annars är det kontakt med bröstmottagningen på måndag morgon som gäller, doktorn på akuten trodde att det fick bli nån form av ingrepp. Han berättade också att vävnads-proverna som skickades efter operationen inte visade på nån cancer. Så nån glädje i eländet finns det ändå.
Det i sin tur innebär att jag måste skjuta på lymfdränage-behandlingen.
Idag har jag mått "sådär" känns att det är nåt skit i kroppen och min "lymfarm" är inte heller snäll - ingen nämnvärd svullnad men VÄRK.......

När jag var sådär 18-20 år lyssnade jag mycket på Py Bäckman och Raj Montana Band, den här låten spelade domi radion i fredags när jag körde till Höör, ibland blir jag så berörd av texterna så att tårarna sprutar.

Igår fredag var jag på Lydiagården och träffade några andra som också slåss,  vi behövde träffas och dra upp lite riktlinjer hur och när vi går vidare och inte minst vem gör vad? Vi bestämde att namnlistorna ska lämnas över till politikerna i Region Skåne den 5 december. Meddelande om plats och tid kommer så fort vi vet. Jag lämnade listor hos Chrispa i Ystad i tisdags, innehavaren lovade att lämna ut listor i de andra butikerna på gågatan. SUPER!!! i går på vägen till Höör ringde det en butiksinnehavare som själv varit på Lydiagården så sent som v.43, nu samlar hon namn för glatta livet. Någon av hennes kunder jobbar på sjukhuset i Ystad och hon tog med listor dit så det rullar på. Har skannat in drygt 4800 namn men vet att det ligger flera hundra namn i postgången.
Jag gör det lilla i namninsamlingen, DET ÄR ALLA NI RUNTOM I SKÅNE SOM SOM SAMLAR IN NAMN OCH SKICKAR LISTORNA TILL MIG SOM GÖR DET STORA JOBBET.

1 kommentar:

Livet går vidare.... sa...

Åh så underbart att du fick besked på att det inte fanns något i andra bröstet, hoppas nu infektionen ger sig snabbt.
Kram Lisbet