söndag 6 november 2011

Mysig Fredag eftermiddag med Lisbet & djävulen som vill sitta på axeln

I torsdags när jag kom hem efter föreläsningen i Kristianstad kom jag på att det var länge sen Lisbet och jag  träffades bara för att snacka, så i fredags blev det en 3-timmars fika på kondiset i Sjöbo. Vi hann med både räkmacka och bakelse, och både det ena och andra avhandlades. Skönt att ha nån som gjort samma resa att prata med. Kände nog omedvetet att jag var på väg neråt :(
Jag är jätteglad att jag gjort operationen och känner att det är rätt för mig. Jag vill fortsätta att vara glad länge än, men det sitter en liten djävul på min axel och pockar på uppmärksamhet.
Djävulen vill inte att jag ska vara glad, han tycker jag ska tänka på att det faktiskt finns en risk att det finns cancerceller i preparatet som är skickat för analys. 
Då är det lätt att trycka på on-knappen och bara rusa iväg in i jobb och andra aktiviteter för att "bara" skingra tankarna, men nu kan jag inte det rent fysiskt eftersom jag är nyopererad. Istället får jag ha vettiga resonemang med mig själv för att gå vidare och stilla oron.
Nu gäller det att mina positiva tankar vinner över dom negativa, i vilket fall får jag inte reda på resultatet innan återbesöket hos doktorn i slutet av november. Så nu får jag plocka fram de goda råden och tankarna jag fick med mig från Lydiagården för att ta mig upp från denna förhoppningsvis tillfälliga dipp. Tror faktiskt redan jag är på väg uppåt igen, kommer att kunna prata av mig när jag är hos bröstsköterskan på CSK imorgon. :)

2 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Jag måste erkänna att mina tankar också varit där, tänk om dom hittar något, men NEJ, Nu ska vi INTE tänka negativt, dom hittar INGET...
Du vet att du kan ringa när du vill.
Kramar Lisbet

Karin sa...

Vilken fin ny bakgrund på din blogg ! Hoppas du kan hitta de goda tankarna och inte fastna i fruktlöst grubbel.

Kram !