tisdag 15 november 2011

Tror inte det gjorts någon utredning om rehabiliteringsbehovet - Region Skåne kan inte visa handlingar på det.

Efter en seg och öm helg och måndag så känns det bättre idag. Efter besöket i Kristianstad tog jag det lugnt, författade ytterligare ett brev till våra "kära" politiker i Hälso ochSjukvårdsnämnden. Åter igen frågade jag efter utredningen av rehabiliteringsbehovet i Regionen. En utredning som nämnden i mars -11. gav Hälso-och-Sjukvårds-Direktören i uppdrag att skyndsamt göra.
Ett av regionråden svarade och lovade att skicka handlingen - och han skickar ett beslutsunderlag. JAG BLIR SÅ TRÖÖÖÖÖÖTTTTTT . TROR HAN JAG ÄR TAPPAD BAKOM VAGNEN ELLER.....................


Han fick följande svar:         
   Hej igen 
den handlingen har jag sett ett antal gånger, men jag skulle vilja ta del av utredningen som visar att det inte finns behov. Och VAD utredaren bygger sina slutsatser på. Med tanke på att cancern ökar mer i  Skåne än resten av landet,(som regionen själv gått ut med i pressmeddelande i somras) och som står i utredningar som jag t.o.m länkat  i mina tidigare mail. Helt logiskt borde ökad förekomst innebära ökat behov. Det är därför jag är så kritisk den sk. utredning som gjorts och vill gärna ta del av den. Handlingen jag fick säger ingenting.
En utredning är en utredning OCH ett beslutsunderlag är ett beslutsunderlag. 
---------------------------------------------------------------------------------------

Föga förvånad  - men har fortfarande inte fått mail om någon utredning troligen av den enkla anledningen att det inte gjorts någon utredning om rehabiliteringsbehovet  trots att nämnden gett sjukvårdsdirektören uppdraget i mars.  Det finns saker som gör mig skitförbannad, och det är människor som är arroganta och sådana som vill "klappa" mig på huvudet och i princip säger att: -Det här förstår du inte lilla vän. GGGGRRRR!!!!!!
Vidare berättade jag för dem i brevet att vi kommer att närvara vid nästa HsN den 5 dec. med vår förhoppning att dom kan ta sig tid att prata med oss.

Idag har jag varit på tuppeware-träff igen, var ju iväg för 2 veckor sedan och köpte då 2 saker. Den ena saken kom jag ihåg när jag såg i bladet men den andra saken har jag totalt glömt vad det är. P.g.a. operation och infektion har jag inte hämtat grejerna. Idag köpte jag en multikanna - hoppas det inte var en sådan jag köpte för 2 veckor sen. 
Men jag har slutat lägga energi på att oroa mig för min glömska, blir bara negativ då så jag rycker på axlarna och går vidare. Solen går upp imorgon också.
Tuttstatus: Tvättat och satt på sterilt förband, fått bort en del död vävnad, fortfarande svullet och rött med det hugger inte så mycket som innan så hoppas att penicillinet gör verkan.

På måndag 21 november ska jag på Välgörenhetsgala 
på Nöjesteatern i Malmö, pengarna går oavkortat till forskningen om prostatacancer.

1 kommentar:

Karin sa...

Ja du, det blir ju svårt att prata sig ur det om de inte gjort någon utredning.. Men en god politiker får ju försöka antar jag ; )

Hoppas det går någorlunda med infektionen och att antibiotikan snart tar skruv.

Kram