måndag 2 april 2012

Aprilväder!!

I lördags morse gick jag hem från jobbet men det var ganska kallt och blåsigt. Det tog 1 timme precis som det brukar. Töserna hade träningsläger på hemmaplan och minsta dottern var och skrev högskoleprovet, själv tvättade jag en del och låg i soffan med filten över mig för att återfå värmen.
Förra veckan jobbade jag 32 timmar dagtid och 5 nätter, det var ett undantag som jag nog inte mår bra av om jag gör för ofta. Men jag har ju så svårt att säga nej, jag är medveten om "problemet" och då är jag en bit på väg.
Vet ni var Knopparp ligger?? Det visste inte jag heller förrän igår när jag var och hälsade på en "bröstsyster" som har en stuga där. Strax utanför Tollarp, består av ett fåtal hus och en massa träd.
Det har blåst ganska mycket och temperaturen håller sig stadigt under 10* , i början av veckan satt delar av familjen och solade på terassen.
Jobb i Kivik tisdag-onsdag, + 2 nätter onsdag & torsdag sen håller jag påskledigt.
Nu ska jag betala räkningarna lika trist varje gång, vips så är lönen slut.

Inga kommentarer: