onsdag 25 april 2012

här går det undan.

tjoff, tjoff, tjoff. Ibland är det så att man rusar från det ena till det andra. Tisdagen var en sådan dag.
* Personalmöte på morgonen,
* Powerwalk hem efter det en
* Snabb tur in i duschen.
* Strax efter lunch åkte jag  till Kristianstad för att gå på en föreläsning om "Bröstcancer - diagnos & behandling" som dr. Hetti Teder höll på CSK.  Hade tur när jag skulle hem och hann till bussen med 2 minuters marginal.
* Hemma i 30 minuter sen var det barnvakteri på fotbollsträningen.
* När jag landade på jobbet kl 21 kunde jag bromsa.
Idag har jag varit på Moomsteatern i Malmö med kollegor för att se "Autist, Javisst!!" En föreställning där Gunillla Boethius sätter på sig de "autistiska glasögonen" och tar publiken till en värld i ständig kamp med normaliteten.  Strax innan vi skulle gå in såg jag ett välbekant ansikte, vi hade nästan inget hår förra gången vi sågs. Det var en av kvinnorna som var på cancerrehabilitering samtidigt som mig på Lydiagården. Det blev en varm och innerlig kram, hon fick lite foldrar om Lydiagården som jag hade med mig i väskan.
Imorgon blir det en ny dag i Kivik, spännande att se vad som hänt med äppelträden sen sist. Åkerkommer med bild


Inga kommentarer: