söndag 15 april 2012

Våren är ljuvlig och jävlig.

Firade min gudson´s 20 årsdag igår. God mat och dricka, tyvärr fick jag bryta upp tidigt eftersom jag började jobba kl.21. Avverkade min långrunda (12 km) i morse på 1 timme och 50 minuter. Hittade en bra  musikkanal på radion och kunde trampa i takt till musiken. Blev 13700 steg lite drygt. Skoskaven återkommer ganska direkt så jag går "bara" mina vanliga steg i morgon.
Damerna spelar match i Lund i dag, ingen av mina töser ska vara med så jag hoppar över att köra dit. Med dagens bensinpriser får man tänka 2 gånger innan man kör. Istället inviger vi grillsäsongen, töserna har handlat maten så det blir en överraskning.
Ska bli spännande att se vad som hänt med blomknopparna på äppelträden sen i torsdags, tror jag ska välja ut en och fotografera den varje gång jag jobbar i Kivik. Förhoppningsvis är det ett äpple framåt hösten.

Bläddrade tillbaka till för 2 år sedan i min facebook, livet gick i 190 knyck sen blev det tvärstopp. Ingen nätt inbromsning där inte. Det som sedan hände har förändrat mig både till det yttre och mitt inre. På gott och ont.
2010  04 22  mammografi i Ystad
2010  05 03 Ultraljud och biopsi CSK
2010 05 20  Får svart/vitt att herr C kommit på besök.
2010 06 08  Operation
Tänker mycket just nu kanske för det är den delen av året när jag blev sjuk. Märker att jag har ett stort behov att vara ensam med mina tankar. Det är därför skönt att gå dom långa promenaderna. Tror det blir bättre när jag varit på ÖNH och doktorn där sagt att halsen är ua, men tankarna på ev. återfall har poppat upp. Den känslan delar  jag nog med många medsystrar och bröder. Det är omöjligt för dem som inte gjort "resan" att förstå.

Skrev så här dagen efter jag fått reda på att jag hade spridning till lymfkörtlarna.
Å være sterk er ikke å løpe raskest, 
å hoppe høyest eller løfte tyngst...
Å være sterk er ikke alltid å vinne, alltid ha rett eller å vite best....
Å være sterk er å se lyset når det er som mørkest, 
slåss for noe man tror på" Det finnes ikke en ubetydelig dag i ditt liv...



Men annars mår jag bra. Ja, det är ju dom där kilona förståss.....

Inga kommentarer: