lördag 14 april 2012

Gong

LivslustYstad är 5 träffar för kvinnor som har eller haft cancer i Ystad - österlenregionen. Igår startade dagen med Medicinsk Yoga, ett "prova på pass" med Karin Månhav. Hade lite problem att hitta mitt 3:dje öga, det ska sitta nånstans mellan ögonbrynen, men kände mest av det tjocka i halsen. Nåt som var riktigt häftigt i yogan var det här: "gongen" jag trodde inte att det gick att få så många olika ljud och styrkor av en liten gong-gong. En annan upplevelse var hur effektiv "mantra" är. Ska nog anmäla mig till "gongbad" och hoppas mina töser kan följa med mig.
Åt en jättegod lunch - Lax m.tillbehör. Under eftermiddagen var det föreläsning av läkare och personal från cytostatika mottagningen i Ystad.



I morse vaknade jag till härligt vårväder och promenerade hem de 6,2 km  drygt 7000 steg, det tog 58 minuter. Hörde på radion under tiden, där dom berättade att det kommit 1½ dm snö i Stockholm idag vilket orsakade stora trafikstörningar. Mina kolleger från Kiviks musteri deltar i "Nordiska trädgårdar" i Stockholm denna helgen, kanske gör vädret att till-strömningen av folk är mindre idag.

Hade en stund idag fundering att gå den långa rundan nu i eftermiddag, men fastnade vid datorn och fotbollen på TV. Går den i morgon istället.
Förresten har jag bestämt att det är slut med mackor efter 18:00.

Inga kommentarer: