söndag 8 april 2012

Påsken på Österlen =Påskrunda. Lunch i Helsingborg.

Min påskledighet inleddes i fredags morse, men tjuvstartade torsdag eftermiddag med kafébesök i Ystad. Fredagen som är starten på den galna konstveckan åkte jag och kusin Lotta med make runt på lite olika loppisar. Blev inga fynd för egen del, men det är trevligt att bara kolla runt lite.
Påskaftonen var iskall med inslag av snö -blää. Fotboll på eftermiddagen och lite påskmat här hemma på kvällen med L & S.
Idag söndag har jag varit på lunchdate med 4 "cancertanter", vi träffades på internetforumet Cancertjejer, Ett jättebra "stängt" forum som jag var inne på mycket i början när jag blev sjuk. Där är inga frågor dumma eller konstiga, där kan man ösa ut sin ångest. Nu är det sällan jag är inne på sidan, blir nog så ju längre tiden går. En del av kvinnorna jag fick kontakt då har jag träffat vid 3-4 tillfälle i verkliga livet också. Det är kvinnor från spridda delar av Sverige, någon från Stockholm, Mora och från flera håll i Skåne. Dagens träff var i Helsingborg och lunch på Haket, det är ett ställe jag verkligen kan rekommendera. Vi skrattar och har jätteroligt när vi träffas och jag tror inte att någon kan gissa att det är cancern som fört oss samman. Nu ser vi fram emot sommarkortet då vi kan åka och träffas lite varstans i Skåne till en rimlig slant.

1 kommentar:

Livet går vidare.... sa...

Nä det är verkligen ingen som kan tro att cancern fört oss samman :)

Kram och Tack för en mysig dag