söndag 22 april 2012

Nu ska jag gå & gå & gå.....många, många steg

Har slappat hela helgen, ätit massa godis som jag inte borde äta. men men... Under lördagen fanns det egentligen ingen ursäkt att inte snöra på sig gympadojjorna, men nä... idag har det regnat så....ja, det kommer en ny dag i morgon. har tagit rejäla sovmorgnar och det behövde jag nog.

Kommunen har utlyst en stegräknartävling  inom LSS,
friskvårdssatsningen i det teamet som jag jobbar i.
Vi som jobbar tillsammans är taggade till 1000.
Stegräknarna som är rosa är inköpta av Bröstcancerföreningen så det blir 2 nyttigheter på samma gång.
Tävlingen börjar imorgon och håller på i 14 dagar. man hade en tävling under tiden jag var sjukskriven, men då var det "stafett-pinne varianten" och mina kollegor hade oturen att ha stegräknarna under de 2 värsta snöovädersveckorna i december 2010. Nu har alla 150 fått varsin stegräknare och det är bra.Nu ska jag gå & gå & gå.....många steg ska det bli.


Jag hoppas kunna sätta en stor smiley-gubbe på bloggen i morgonkväll.

Inga kommentarer: