söndag 29 april 2012

Helg-lat

Det har hänt en del med träden de senaste 2 veckorna, - naturens under!!
Therese vår äldsta dotter kommer att åka till England som AU Pair under 1 år. Hon åker dit redan nu i maj för att träffa familjen, återvänder hem för Trines student och tjejernas Greklandsresa. Tanken är om allt fungerar att hon reser sista veckan i juni och börjar jobba 1 juli. Det är ett äventyr för livet och jag är säker på att det kommer att gå bra.
Ett jättebra lokalt initiativ är LivslustYstad , med träffar för cancerdrabbade i Ystad/Österlenregionen. Nästa gång är det glamourdag, då blir det sminkning och fina kläder. En fotograf kommer att ta bilder som jag får med mig hem. Ska göra det fast jag ALDRIG sminkar mig annars. Men va fasen,  hur illa kan det bli? Det finns både tvål och vatten om jag inte trivs.  Lördagen den 25 maj kommer köpmannaföreningen och Radio Active ha en insamling för livslustYstad. man kommer att samla in skjortor som ska hängas längs med hela Östergatan.
Jag är lite konstigt trött, - inte trött trött så jag behöver sova. -inte trött så jag inte kan jobba och ta i, fast jag jobbar mer än heltid. Utan mer trött så att jag har problem att ta initiativ till att göra saker - få ändan ur vagnen helt enkelt. Är det de som kallas FATIQUE ?!? Trött är jag i alla fall. Min kalender är viktig för mig, där planerar jag in även lugna aktiviteter som jag kan ta bort om lusten för det inte infinner sig. Samtidigt stoppar det mig från att ta på mig för mycket grejer, är dagen full så är den.

Har deklarerat idag, det blir en slant över som kommer i början på juni. Men fy fasen vad jag betalt in mycket i skatt - å andra sidan har jag fått ta stor del av skatteintäkterna under behandlingarna.
Igår firade vi en svåger som nollade. God mat och dricka, fick skjuts dit så det blev både snaps och cider.
Idag var tanken att vi skulle sätta upp förtältet till svärmor men det blåser ganska mycket så vi får skjuta på det till tisdag och hoppas på mindre vind då.
Så idag går det i slapphetens tecken, kommer inte att gå speciellt många steg utom möjligen ner i källaren för att hämta tvätten.



Inga kommentarer: