fredag 16 december 2011

Trine 18 ÅR!!! Kassan har ringt.....

Trine vår yngsta dotter är myndig, nu gör bägge mina barn som dom vill. Vi var ju i Kristianstad i söndags på mamma-dotter mys, och hon fick de mesta av sina presenter då. Men en liten paket och frukost på sängen samt skjuts till skolan blev det. Eftersom det fanns inplanerat spelarmöte & zumbapass för töserna och Julfest på BRO för min del så firas födelsedagen fredag kväll med farmor, mormor och "gudföräldrar".
Julfesten på BRO i Kristianstad inleddes  med Luciatåg som Lisbet och jag bara såg bakdelen på eftersom vi kom sent. Det finns en person i föreningen som ALLTID har något negativt att komma med så även denna kväll, undrar om det bara är mot Lisbet och mig eller hon är så mot  alla - hon är en energitjuv i stora mått. Men de andra som var där var hur trevliga som helst och efter maten och kaffet blev det lottdragning, gick hem med en stor shoppingväska och 2 tomtar.
För någon vecka sen ringde det en dam från Försäkringskassan och jag trodde ju att hon var min nya handläggare, men igår fick jag ett samtal från ett försäkringskassenummer som jag hade sparat i mobilen och anade ugglor i mossen ......Jo, det var min väldigt "gråa" handläggare som jag hade under min långa cancer-sjukskrivning. Han undrade hur det var och när jag kunde börja jobba igen, för efter 3 månader ska det provas på hela arbetsmarknaden. Den 31 januari 2012 har det gått 3 månader, så jag har 7 veckor dit!! Jag vet ju att jag kan jobba på mitt/mina vanliga jobb bara infektionen läker ut. När gör den det?? JA, hur ska jag vet det, vet inte hur lång tid det tar med läkningen. Jag kunde kanske jobba nån annanstans?? Jo,visst jag har ju bara ett lymfödem i högerarmen så lyft fungerar inte längre. Ibland blir jag bara så irriterad på denne sävlige man, som inte verkar förstå och inte har någon empatisk förmåga alls.
Idag har jag varit en runda på apoteket och "bunkrat" omläggningsgrejer så det räcker till torsdag, under tiden har Tor Erik och Tessi städat.
Nu är det sista helgen innan jul, men jag stressar inte med julklapparna får nog bli pengar och kanske någon lott.

2 kommentarer:

Karin sa...

Håller tummarna för att din elaka infektion ger med sig som en julklapp om inte tidigare..

Skit i FKs dumma handläggare .. det viktigaste är ju att du blir frisk..

Styrkekram

Ingrid H sa...

Hej . jadu- du har mitt fulla medlidande när det gäller FK som jagar dig.
Vad ska man säga- det känns ju kränkande att bli jagad när man går igenom det vi gör.
Hoppas det löser sig på ett sätt som fungerar för dig- utan att det tar upp för mycket av din energi, både vid att du bekymrar dig för FK's åtgärder, eller för att du måste jobba mer än du egentligen har kraft til.
Jag har inte bloggat om min senaste erfarenhet i höstas, med FK- men det var helt fascinerande. Jag var till " utvidgat medicinsk utredning " för att dom skulle kolla i vilken grad jag är arbetsför. Mitt första möte- med en arbetstherapeut- höll in én praktisk övninv: Med den unga tjejen brevid mig måtte jag gå till en affäir, handla 5 frukter, stå i kassan med henne brevid mig- hon gav mig en plånbok där jag måtte hitta pängar, betala, ge henne plånboken tillbaka, pakka i hop sakerna, går tillbaka till kontoret- och laga: fruktsallad. Jag klarade denna uppgift- otrolig nog ?!?!...
SÅ - du har mitt fulla medlidande- hoppas verkligen det ordnar sig för dig
Klem Ingrid