söndag 11 december 2011

"Matrunda", Missad konsert & Mys med yngsta dottern.

Igår blev det en matrunda på Österlen, kusinens man var nere i sommarhuset över helgen. Startade på Kiviks musteri där vi inhandlade massor av dricka, körde vidare och passerade Simrishamn, Brantevik och Skillinge utan stopp. For vidare mot Österlenkryddor vid Köpingebro och inom ett fiskrökeri innan vi styrde kosan hemåt.
Kom på att Jacob Hellman hade en av få spelningar på Babel igår, kom tyvärr på det lite sent så jag fick ingen med mig in till Malmö. Vet att Jacob & Karolina ofta är på en plats  som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Skulle varit kul att se en konsert med honom för lite större publik också, men det kommer fler chanser.
Blev lasagne och rött vin till kvällsmat istället sen tittade vi  på "så mycket bättre" , Det var Mikael Weihe´s dag, hans och Björn Afzelius är några av få artister jag lyssnat mycket på genom åren.
Idag tog jag och yngsta dottern bussen upp till Kristianstad för att shoppa, kändes skönt att åka dit utan sjukhusbesök. Hittade en jacka med 50% rabatt, blev även presenter till dottern som fyller 18 på torsdag.
Ikväll har maken och jag varit på Röda Korsets julauktion här i byn. Nu blir det lite datortid innan sängen kallar. Morgondagen är en blankt ark än så länge.
Ska maila Skåne´s alla kommuner imorgon och kolla om dom har några hälsomässor inplanerade 2012.
Planer för 2012: Naturligtvis håller vi koll på Hälso & Sjukvårdsnämndens agenda och kommer att uppvakta dom med jämna mellanrum.  Har tillsammans med Maud börjat planera för ett antal fd. patienter som varit på Lydiagården som helt ideellt kommer att vara "ambassadörer" vid olika hälsomässor runt om i Skåne. Vi kommer att dela ut information om Lydiagården och dela med oss av våra erfarenheter till besökarna. Vår vilja att göra något BRA av något DÅLIGT är en drivkraft.

Inga kommentarer: