tisdag 6 december 2011

Det ljusnar fast vi går mot mörkare tider.

Tidigt uppe idag, åkte med K som också skulle upp till CSK. Efter ca 1 mil smällde det till i bakdäcket och punkteringen var ett faktum. Turligt nog kände vi folk i byn där vi fick punktering och lånade en bil så resan mot Kristianstad kunde gå vidare.
När jag kom till "kassan" kände" damen bakom disken igen mig från TV,   ;) . Uppe på mottagningen klipptes en hel del "dökött"  bort, nu hoppas vi att jag själv kan hålla det rent innan nästa besök som är planerat till tisdag 13:e om det inte jäklas innan dess. Nya bud om penicillinet ska hålla på 1 vecka till för att sen avsluta.  Min SSK trodde att det nog kommer att ta några månader innan det är läkt ut ordentligt, muntert!!!!
Efter våra besök på CSK åkte vi hemåt och eftersom vi båda hade ärende i Tomelilla så avslutade vi med en fika på Bullen & Bönan .
Det kom listor både igår och idag, jag avvaktar veckan ut, sen skickar jag dem för komplettering till Region Skåne.
Känns så skönt att våra listor och arbetet i facebookgruppen haft sådant genomslag att både tidningar, Radio & TV intresserat sig. Nu kommer jag att flytta lite av fokus från politikerna och rikta in mig på RCC Syd (Regionalt CancerCentrum Syd).http://www.skane.se/sv/Webbplatser/Regionalt-Cancercentrum/ och  deras rehabiliterings-spindlar men politikerna slipper inte mig än. Lydiagården har fått positiva signaler från både stiftelser och fonder som kommer att finansiera en del av rehabiliteringsveckorna, men vi vill att skåningarna ska kunna åka till Lydiagården på vårdavtal.                                                                            

Inga kommentarer: