söndag 4 december 2011

I morgon smäller det.

Idag har jag varit på julmarknad i Onslunda, hade ingen speciell arbetsuppgift utan minglade runt och samlade underskrifter för Lydiagården. 140 namn fick jag ihop idag, Klockan 9 i morgon bitti ska vi träffa politikerna från  Region Skåne, hälso & sjukvårdsnämnden på "Dockan" i Malmö.  Vi ska lämna över namnlistorna och ännu en gång be de styrande att tänka om och göra rätt. Sydnytt har lovar komma och filma vid överlämnandet, vi har i vilket fall uppmärksammat cancerrehabiliteringen och fler innevånare i Skåne vet att man har rätt till rehabilitering efter en cancerdiagnos. Men vi ger oss inte och fler aktiviteter planeras.
Min tutte är lite mindre öm, jag har för 1:a gången sen operationen kunnat ligga på vänster sida och sova. "Dököttet" trycks ut ur hålen som nu är 6 eller 7 till antalet, ikväll fick jag loss en "kaka" stor som en tesked, nice!!   Behöver ta värktabletter var 4:e timme så det blir några stycken på en dag. Ska träffa doktorn igen på tisdag, får skjuts upp av en bröstsyster som ska ta bort sin port-a-cath..

Inga kommentarer: