tisdag 27 december 2011

julefrid i Spjutstorp!!

Jaha då var denna julen också över,
Lillejulafton var vi hos min syster och åt ett traditionellt skånskt julbord. Fick apotekets julsenap i min paket. Julafton firade vi hemma tillsammans med "farmor" och de norska traditionerna, med surkål, ribbe, pölse och karbonader på bordet. Fick många fina och praktiska saker i mina paket.
Juldagen gick i stillhetens tecken med ganska sen frukost/lunch. På kvällen kom Manne o Mats inom en stund, dom är nere i skåne över julen.
Annandagen blev en sjusovardag för min del 12:45 kom dom och undrade hur länge jag tänkte sova. Till mitt försvar är att jag var uppe till ½ 4 för att hämta tjejerna på Tingvalla.
Nu sitter jag och laddar för tisdagens besök på CSK, har inte tagit någon penicillin i helgen men borde kanske gjort det. Nåväl, förhoppningsvis finns det svar på odlingen när jag kommer upp. Det röda området är mer eller mindre rött och idag har det växt från att ha stått stilla lör-sön. Nu har jag börjat få ont av det också på något konstigt vis. Usch jag vill inte gnälla men det är inget kul, sätter igång mitt negativa tänk också.
Det enda jag vill är att få känna mig frisk!!!   :´´´´((