torsdag 22 december 2011

min kropp vill inte som jag vill - DET SUGER!!!!!

Nu är det 10:e dagen utan penicillin, redan i måndags (dag:7) började jag bli rödflammig på min BC-sida (hö.). Jag har legat lågt och avvaktat om det bara var tillfälligt men....nu ser det ut som jag har fått en infektion där också.
När jag var på CSK idag blev jag tappad på sårvätska som skickas på odling, - Ja, ni har hört det förut. Har markerat ytterkanterna med bläckpenna på den nya infektionen, om det blir rött utanför ska jag börja med penicillin direkt. Penicillin har jag hemma sen innan. Kanske, kanske om jag har tur kan infektionen ge med sig av sig själv, men själv tror jag inte på dom oddsen.
Men positivt är att min nya lilla tutte (vä.) börjar se ut som en tutte  även om det fortfarande är 2 stora och 1 litet hål runt bröstvårtan samt ett hålrum under som man inte ser. Väldigt lite död vävnad att klippa bort idag men det rinner fortfarande var, så det är lite begränsat vad jag kan ha på mig för kläder.
Ska på återbesök på tisdag, förhoppningsvis finns det ett svar på odlingen då.
Usch vad jag gnäller och visst vet jag att det finns dom som har det värre men.... just nu SUGER det. Det ingick inte i min plan att det skulle bli komplikationer, och om det blev det så skulle det inte hålla på så här länge......Just nu går jag nog bara på 30% av mitt vanliga jag och det är frustrerande samtidigt som jag inte orkar göra något åt det.
Jag är fortsatt sjukskriven till 31 januari 2012.

2 kommentarer:

Boel sa...

Kramar till dig. Du gnäller verkligen inte.

Carin sa...

det är ju min blogg, och behöver jag gnälla av mig så gör jag det. det är lite av syftet med den. Kram vi ses i morgon