tisdag 13 december 2011

Annas födelsedag idag!!

När jag åkte till Kristianstad idag tänkte jag på Lucia 2010. För 1 år sedan på Luciadagen inledde jag en etapp i min cancerbehandling "Strålningen", det var nog den lättare delen av behandlingarna. Nu efteråt förstår jag inte hur jag orkade stiga upp kl.5 varje vardagsmorgon ända fram till den 22 januari. De flesta minns väl fortfarande förra vintern, så nu ser jag fram emot en grön jul. Taxin kom 05:45,  strålningen öppnade 07:15. Så tidigt på morgonen var det sällan någon längre väntetid och ofta var jag hemma igen vid 10-tiden.
Många av dessa tidiga morgnar satt jag och pratade med Anna och hennes pojkvän J, vi önskade varandra ett bättre 2011 i julklapp.Då såg allt ljust ut för oss båda, men Anna somnade in midsommarafton. Idag är det Annas födelsedag, hon sitter nog på ett litet moln med Lussesärk, Luciakrona och käkar lussekatter, sådana här dagar är frågorna fler än svaren.
Dagens besök på CSK bestod av en "snabbkoll" av doktorn, klippning av "dökött" och spolning. Ska nu göra uppehåll med penicillinet för att undvika resistans, men märker jag att det blossar upp och blir rött igen eller jag får feber ska jag kontakta mottagningen annars är nästa återbesök planerat till torsdag nästa vecka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Carin för att du delar med dig av dina tankar. Tänker så ofta när jag läst vad du berättat att jag vill så gärna skriva något men jag vet inte vad. Tänker också att det är så grymt att man nog måste vara så stark för att orka vara sjuk. Låter kanske lite konstigt men jag tror du förstår vad jag menar. /Karina

Carin sa...

Jag förstår vad du menar Karina, det gäller att hitta det "blåa" på en grå himmel - alltid!!!