måndag 12 december 2011

Sovmorgon

Tog en rejäl sovmorgon och vaknade 11:45, var förvisso uppe 07:30 och tog min medicin men somnade om igen. Förmodar att jag behövde sova ur mig.
Fick köra och köpa nytt koppel till Kajsa idag, hennes svarta finns inte nånstans, hon har kanske gått den ena vägen och buren tillbaks.
Till kväll har vi haft en mustig höstgryta med högrev, palsternacka, morötter och lök. När vi satt och åt pratade vi om "Lussevakorna" när Tor Erik och jag var unga för typ 30 år sedan och hur det är nu. Vi konstaterade att det inte är/var så vanligt med Luciafirande i Norge och att saker nog inte har ändrat sig så mycket på 30 år här i Sverige. Möjligen att det inte fanns så många "skumma piller" som stoppades i drickan på "min tid".
Morgondagen inleds med en Kristianstad-tur till  CSK, sista dagen med penicillin imorgon.  Ska kolla på ny telefon hos min mobil-operatör om det är bra väder annars orkar jag inte gå in till stan.

Inga kommentarer: