fredag 21 januari 2011

sovmorgon, så skönt.

Var upp kl. 6 och höll yngsta dottern sällskap innan hennes buss gick. Men sen kröp jag ner mellan lakanen igen och sov till kl.11, det var så skönt att sova och jag har sedan gått omkring i joggingbyxor resten av dagen. Äldsta dottern lämnades i Ystad kl.13 för APU och ska hämtas kl. 21.
Ringde till Lydiagården och bokade in mig på v.11, avtalet med region Skåne gäller till minst sista mars -11.
så det bör inte bli några konstigheter med min bokning. 
Bröstcancerföreningen Viktoria http://bcfostraskane.bro.org.se/verksamheten.html där jag ganska tidigt i min cancerresa gick med har skickat ut vårens program och jag hoppas kunna delta i några av träffarna.
Har några bekanta som går igenom tunga perioder i sina liv just nu,  med de erfarenheter jag fått det sista året om rent existensiella ting hoppas jag kunna vara en hjälpande hand.
För mig har det hjälp att vara öppen och prata om bröstcancern  (skrev först min bröstcancer men den drabbar hela familjen) samt att vara ärlig , men jag är medveten om att alla är olika och att man måste lita på sin magkänsla och känna sig bekväm i sitt val.
Idag är det ännu rödare över strålfälten än det var igår, går för tillfället med stora-stora tröjor och inget under, mest för att det inte ska svida. Man får ju hoppas skinnet sitter kvar lite till.
I helgen ska jag bada skumbad och äta färska jordgubbar. Eftersom vi inte har nåt badkar har jag bokat in mig hos en av mina systrar. Med badet sätter jag punkt för strålningen och alla ritade streck.

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Ska kolla in Viktoria sidan, läste om dom när jag fick min diagnos men hittade aldrig deras hemsida så jag tackar för länken nu.

Du kommer få en underbar vecka på Lydiagården:)

Hoppas badet är riktigt skönt!

Kram från Lisbet