onsdag 5 januari 2011

Så var det helg - igen.

Veckorna springer iväg och nu har jag bara 9 behandlingar kvar innan jag kan lägga strålningen i ryggsäcken och ta ytterligare ett steg mot att bli frisk. Den ryggsäck som jag bär med mig resten av livet, där det finns massor av mina upplevelser och erfarenheter. En del bra och en del dåliga. Förhoppningsvis blir cancern i ryggsäcken resten av livet men om den skulle ta sig ut och attackera mig igen så ska jag slåss för livet. 
Mina naglar är än så länge ok, nästan bättre än innan cellgifterna. Är det lugnet före stormen???
Håret börjar växa ut, dock gråare än tidigare och det växer sakta, sakta, sakta.
Fingertopparna är ju en historia för sig, den ena dagen bra , nästa riktigt illa. Har ett litet projekt att jag ska sticka en mössa och kofta men tyvärr går inte det just nu.
Hormonbehandlingen går väl ganska bra tycker jag, har lite "kärringa-köror" på nätterna och nån enstaka på dagen, Försöker tänka på vad jag äter eftersom jag hört att man ökar i vikt :(  . Det vill jag inte och med de snömängder vi har är det inte läge för långpromenader.
Huset är fruktansvärt tomt utan Lisa, men hon har det bra nu.
Nu väntar 4 strålningsfria dagar och då ska jag bara ta det lugnt.

2 kommentarer:

Carina sa...

Ja, nu har vi inte så förskräckligt många gånger kvar och det känns skönt att det börjar närma sig sitt slut tycker jag. Skönt att du inte lider av allt för svåra biverkningar av hormonbehandlingen. Jag kommer att börja med den efter strålningen och hoppas att jag inte kommer att känna av den allt för mycket. Ha en skön ledighet. Kram Carina

Lisbet Lindell sa...

Skönt att du ska ha lite ledighet nu, passa på och njut:)
Tyvärr är det nog lugnet före stormen med naglarna, mina blev riktigt hårda och fina innan dom började skiva sig och gå av i stora bitar. Hoppas inte ni får så stora problem med snön som ska komma i natt.
Kram Lisbet