måndag 3 januari 2011

Maskinhaveri och ett mycket tungt farväl

Åkte in i vanlig tid i morse och där var ovanligt lite folk, så jag drog 1:a lappen JIPPIE!! men...... maskinen hade gått sönder och ingenjörerna jobbade febrilt för att få igång den.Fixat och klart 9:30 Jag hade ringt och bokat om taxin hem och meddelade personalen att  den gick kl.11:00 istället och då var jag klar. Så jag släppte några brödrar och systrar före mig till behandling, jag skulle ju vänta in taxin ändå.
I helgen tog vi beslutet att Lisa skulle få sluta på ett värdigt sätt, vår älskade golden som kom till vår familj när flickorna var små. Våren 1997 flyttade hon in till oss och Lisa och jag har sen dess haft ett mycket speciellt förhållande.  hon uppnådde en ålder av 14 år & 5 mån. vilket är väldigt mycket för rasen. Fast jag vet att hon haft ett bra liv och att det var dags att gå vidare så känns det som jag går sönder. Hon var min livlina, en av många under mina tunga stunder när jag kämpade med mina värsta rädslor.
Vi har världen finaste veterinär Anna-Karin  och hon hjälpte oss att göra stunden lite lättare. Lisa kommer att kremeras och vi kommer att få hem hennes aska.

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Även om man vet att dom älskade djuren haft ett bra liv och man vill göra det värdigt för dom så gör det så himla ont, Tänker på dig.
Kram Lisbet