söndag 23 januari 2011

Skumbad, jordgubbar & Pencillin i 10 dagar.

Efter att jag fick mer ont, området som var mörkare/rödare än det andra blev större så tog jag  kontakt med sjukvårdsupplysningen igår kväll och åkte på deras inrådan in till Lund för att bli kollad, mest troligt diagnos är rosfeber och jag fick pencillin utskrivet. Så nu blir det en kur på 10 dagar. Pillerna är skitstora ska ta dem 3ggr/dag. hemresa vid ½ 3 så det blev en kort natt inatt.
Idag har jag varit hos min syster och badat skumbad,  färska jordgubbar på badkarskanten. LYX!!
Sen blev det ett besök på apoteket i Ystad.
Nu funderar jag om jag verkligen är redo att börja jobba 15 februari eller inte, i torsdags trodde jag det. Men efter några dagar tänkande så vill jag nog helst vara av med port-a-cathen innan. Får ringa och kolla när den ska tas bort.  Nu fick jag det här infektionen också, som lök på laxen.  Nåväl det är ju ett tag till den 15:e så skallen har kanske kommit ikapp.

2 kommentarer:

Carina sa...

Låter härligt med skumbad och jordgubbar :-) Mindra roligt att du fått en infektion men penicillinet hjälper dig förhoppningsvis snabbt. Det där med att börja jobba, när och i vilken omfattning är inte helt enkelt. Sviterna efter både jsukdom och behandling sitter ju kvar ett tag och kan vara jobbiga som attan vissa dagar. Ha det gott. Kram

Felicitas sa...

Krya på dig fina Carin. Och boka in fler skumbad - det låter som bra medicin tycker jag. Och du har ju många syskon att varva hos! :)

<3