torsdag 20 januari 2011

Solsken ute, solsken inne, sol i hjärta, sol i sinne. :)


Är klar med strålningen och har varit på läkarbesök idag.
 Så här ser det ut på strålningen i Lund

 och här inne i C har jag fått mina behandlingar.
Personalen som jobbar där är riktiga änglar och tröstar och peppar när det behövs. Om jag träffar någon av dem igen hoppas jag att det är under roligare omständigheter. Vi var flera stycken som blev klara idag så det var många kramar. Så nu är ytterligare ett kapitel avslutat och kan läggas i ryggsäcken.
Kl 9 träffade jag doktorn problemen i mina händer och fötter kan gå över men ev. är det nervskador i fingrarna pga cellgifterna och då får jag leva med det. Troligtvis kommer fältet där jag strålats att bli ännu rödare de närmaste 2-3 veckorna och ev. lossnar skinnet men det kommer att bli bättre sen.Värken i ryggen ska jag fixa till snarast, eftersom jag hade ont i perioder innan jag blev sjuk så är det inget som tyder på att det är nåt farligt. Är ju skelett-röntgad också och då var där inget.  Naturligtvis pratade vi om återfallsrisken och den är något större hos mig som redan haft cancer  (med spridning till lymfkörtlarna), än vad det är hos dom som inte varit sjuka.  Men jag måste försöka gå på solsidan och inte låta de mörka tankarna få fäste och skugga resten av livet. Vi pratade om Lydiagården och kom fram till att det kan vara ett bra avslut på min cancerresa, och en nystart för mig.
Vi diskuterade min fortsatta sjukskrivning, planen är att jag ska börja jobba 75%  i mitten av februari och vara sjukskriven 25% i 3 månader. Ska prova mig fram och se hur det funkar på mitt utejobb.
Pratade om min medicinering de närmaste 5 åren och om årliga mammografi kontroller,
Min port-a-cath ska opereras bort - remiss skickad till Kristianstad.
Rehabvecka på http://www.lydiagarden.se/  - remiss skickad, har ringt och prel. bokat vecka11.
Återbesök i Kristianstad på Bröstmottagningen om 6-8 veckor.
Så nu är jag snart ute i det vanliga ekorrhjulet igen, det är både skrämmande och roligt.




5 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Så skönt att behandlingarna är över nu. Livet går på rätt håll nu:)

Kram Lisbet

Felicitas sa...

Jag är glad att du får komma till Lydiagården. Skönt att strålningen är över. Skickar massa kramar!

Boel sa...

Kramar bra jobbat, skönt att strålningen är över. Lydiagården tror jag är ett bra avslut och en nystart. Åter igen bra kämpat Carin. Kramen

Lisbet Lindell sa...

Du ska se till att få komma till Lydiagården innan dom försvinner, såg du reportaget på sydnytt igår så var det jag som satt och tovade ull i reportaget:) Lydiagården var en lisa för själen, helt underbart.

Kram från Lisbet

Carina sa...

Visst är det härligt att det är över!!! Nu ser vi framåt och utgår ifrån att framtidien är ljus :-)Stor kram till dig