lördag 15 januari 2011

Behandling nr: 21 av 25 är klara.

Efter Ikeabesöket i söndags  har vi hjälps åt att städa skåpen och montera de nya luckorna. I torsdags gjorde jag  fynd på Bo Ohls, jag köpte 2 mattor som var rejält nersatta i pris. Tanken är att vi ska måla taket och väggarna i köket samt fixa golvet. Med som mest 4 hundar i köket så är det i behov av uppfräschning. Men jag och gubben tar det som det kommer och gör lite efterhand som orken tillåter.
När jag åkte hem härom dagen var jag ute på en ojämn färd med taxi´n, torra fina vägbanor och lite trafik så det borde ha varit en behaglig tur. Men chauffören samt och pumpa med gaspedalen hela tiden fast bara så mycket så att man precis märkte det, jag blev  nästan åksjuk.
Håret börjar så smått växa ut nu, men jag har blivit ganska så gråhårig. Fast det är ju av mindre betydelse i sammmanhanget



 Värken  i händerna och fötterna vill inte försvinna, känner av det varje dag, vissa mer än andra. Det har ingen betydelse om det är varmt eller kallt det värker lik förbannat.
Har vad jag till 99,99% tror är en låsning i ryggen som jag borde gå och fixa till hos Istvan i Svedala men......tänk om det inte är det, utan nåt annat....det borde inte vara nåt annat eftersom jag blev rejält undersökt inför behandlingarna.....och jag kände av det periodvis långt innan jag blev sjuk....men oron finns där. Ska fråga doktorn om det på torsdag när jag har ett läkarbesök inbokat.
Om jag gör en jämförelse av behandlingarna: cellgift - då var jag så fokuserat på att och ta mig ur sängen om dagarna eftersom jag mådde så fysiskt dåligt , biverkningarna hänger fortfarande i. Nu under strålningen är det precis som saker kommit ifatt mig, Rent fysiskt funkar det bra men tankarna snurrar och då gäller det att dom snurrar på rätt håll.
Har varit inne på Lydiagårdens hemsida http://www.lydiagarden.se/ och kollat, tror jag hade mått bra av en vecka där innan jag börjar jobba men det är inte mitt beslut. men hoppas kan man ju.
Igår blev det en ny Malmötur för att hämta töserna efter en konsert, passade på att hälsa på lillasyster en stund innan.
Här hittar du de rosa tröjorna och andra rosabandet produkter: Priset är ökat till 80 kr men jag tycker fortfarande det är billigt. Tröjorna är små i storlekarna.
https://order.reklamlogistik.se/public/?companyID=21

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Ger dig ett gott råd som jag har fått en som jag har kär. Positiva energier... <3 <3 <3

Lisbet Lindell sa...

Ja tankarna kommer nog oftast efter cellgiftsbehandlingen, dumma tankar som är svåra att bli av med men försök tänka positivt så är det nog ofta lättare.
Prata med din läkare att du vill till Lydiagården så får du en remiss..undrar om vi har samma läkare? :)
Jag var en vecka på Lydiagården och det var fantastiskt, helt underbart så det tycker jag du ska be om att få, det har du rätt till.

Kram Lisbet