torsdag 27 januari 2011

jag har en "vägvisare" fast i en annan dimension. :)

Igår eftermiddag började jag ömsa skinn även på bröstpartiet, så nu gäller det att badda med alsollösning och ha ledig klädsel. Svulladen har nog minskat något också. Min högerarm (opererade sidan) var lite småsvullen igår men jag tror det beror på infektionen .Idag  känns det bättre men jag har noterat att min högerhand är kallare än vänster.
I förra veckan fick jag ett mail från släkting...
***   xxxxx  väckte mig precis mitt i en dröm där du var min huvudperson. Drömmen började med känslan av ångest, rädsla och ensamhet men övergick i harmoni, naturen, frihet och känslan av att kunna andas....fri från cancer. ***
När hon blev väckt rann tårarna.
Dessa personer var med  i en väldigt verklig dröm  i augusti när jag låg på sjukhuset. Samma natt i augusti var min "vägvisare"  väldigt tydlig i drömmen och berättade för mig hur jag ska göra för att hitta dom positiva tankarna i tillvaron. Flummigt??? ja, då är det väl det. 
Inatt har jag drömt om tiden jag varit sjuk, tror det är ett sätt för skallen att komma ikapp. Även nu träffade jag min "vägvisare".
Annars händer det inte så mycket i min lilla byhåla. Målning av tak och väggar i köket står på tur men vi ligger lite lågt så länge jag tar pencillin.

Inga kommentarer: