onsdag 15 december 2010

Trine 17 år idag den 15 december

Min lilla tös har blivit stor och idag fyller hon 17 år, minns det som igår den dagen hon föddes. Det blir lite firande sen.
Det hade börjat blåsa inatt så jag var klar i god tid för taxiresan och tur var det för 05:45 stod taxin på infarten. Det var ganska illa med snödrev ända till Sjöbo men sen lugnade vinden ner sig fast det var ändå väldigt halt hela vägen till Lund.
Var först på plats och kände mig lite som alkisarna som står och hänger på låset till systemet för den dagliga dosen. Drog lapp nr:1 men vissa av mina "vinklar" var inte bra enligt fysikerna och det tog lite tid innan allt räkningsarbete var klart och jag kunde få min dagliga dos så det var nog en 7-8 före mig ändå. behövde å andra sidan inte vänta innan hemresan så efter en avstickare till Bjärsjölagård var jag hemma vid 10:30
Imorgon har dom sagt att det ska bli mer snö, är redan trött på vintern.

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Synd jag inte visste att du åkte genom Bjärsjölagård för då kunde jag vinkat till dig:)

Hoppas det går bra i morgon att ta sig till Lund.

Kram Lisbet