söndag 26 december 2010

Julhelg & Snökaos

Jaha då blev lillejulaftons firandet inställt, och tur var nog det för då hade vi nog suttit i Borrby Tuvor än. Det kändes konstigt att inte fira med tjocka släkten men vädret kan man inte rå på. Julaftonen blev också en stillsam tillställning med bara vi 4.
Det har snöat ofantliga mängder under julhelgen, men efter en juldag och annandag utan snöfall så har våra snöröjare fått chans att öppna upp vägarna igen. Dessa snöröjare borde nomineras till "årets vardagshjältar", flera av dom jobbar 20 timmar om dygnet för att få våra vägar farbara. Nu är det annandagens kväll och det har fanimej börjat snöa igen, är så trött på det.
Imorgon är det dags för 3:e veckan och behandling nr:10. Känner inte så mycket av det, är lite stum i armen ibland. På tisdag ska jag få min port-a-cart spolad, sen håller den nog till återbesöket i Kristianstad nångång i februari.
Sitter och velar fram och tillbaka om jag ska ta in på patienthotellet några nätter eftersom nästan ingenting fungerar här just nu, vill ju inte sitta i en snödriva nånstans men bestämmer mig nog inte förrän i morgon bitti.

1 kommentar:

Carin sa...

Bilden har jag "lånat" av min svåger som är en av många som röjer snö på Österlen. från en 70km-väg utanför Borrby.