torsdag 30 december 2010

Mer än hälften gjort.

Utan att tänka på det har jag redan kommit halvvägs i strålningsbehandlingen. Idag fick jag min 13:e behandling av 25. Känner att det är rätt beslut av mig att skippa sovmorgonen och få strålningen avklarad direkt på morgonen, på så vis är det jag som styr mina dagar inte cancern.
Idag hade nån öppnat och släppt in folk så jag hamnade långt ner på listan, kom i vanligt tid men fick nr.6 vilket innebär en väntetid på drygt 1 timme. Jag bokar ju alltid resan med marginal så det var inga problem. På måndag ska jag få nya streck, för att vara säker på att hela området strålas flyttar man fälten lite. Så nya skarv-streck på måndag.
Vi är en brokig samling som sitter och väntar varje dag. En del unga, några i min ålder och de allra flesta har uppnått pensionsåldern. När jag träffar dessa unga människor inser jag att jag trots min "nitlott" har fått uppleva så mycket i livet utan att behövt känna oron för framtiden. Den oron jag har, kommer jag nog att leva med resten av livet, men jag får väl ta ett allvarsprat med mig själv när jag låter de negativa energierna få för mycket utrymme. För mig har det fungerat med att jag delat upp hela "cancerresan" i delmål, jag mår bättre när jag tar steg för steg och inte stirrar mig blind på målgången.
Har börjat smörja med cortisonsalva för nu börjar det sticka och "murra" över strålfälten. Fram till nu har jag använt vanligt mjukgörande hudkräm.
Vill önska alla ETT GOTT FRISKT ÅR.

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Jag önskar dig ett friskt gott 2011

Kram från Lisbet