måndag 6 december 2010

Röntgen och CT i Lund

Åkte hemifrån 9:30 med Taxi från Hörby, anlände till Lund kl 11:00 efter ett stopp i Wollsjö. In på rummet för röntgen, provade ut ställningen jag ska ligga i under mina behandlingar, blev röntgad så läkarna kan markera fälten som ska strålas och slutligen ritade dom med tusch på mej, en del streck och kontrollpunkter så att jag ligger likadant vid alla strålningstillfällena.
Vi gick vidare till strålningsrummen och fick information om drop-in systemet man har vid strålningen som innebär att jag kan komma när det passar mej bäst, ta en nummerlapp och invänta min tur, har jag otur och har 10 stk. före mig är det en väntan på 2-2½ timme. Lite svårt att förhandsboka hemresan med taxi då också, och det i sin tur ger ytterligare väntetid.
Inser att det kommer att ta 6-8 timmar varje dag de närmaste 6 veckorna att genomföra mina behandlingar med det är ändå ett lätt val.
Åkte från Lund 13:20 och var hemma 14:30

Inga kommentarer: